Newest Post

// Posted by :Nina Cherry // On :Aug 1, 2009

Hari ini nina nak bercerita tentang seorang Kakak Tiri yang bermuka dua.
Nina ada seorang kakak tiri hasil dari isteri kedua ayah nina. Kalau kengkawan tengok kakak nina, dia macam seorang kakak yang matang, baik dan rajin. Tapi dalam diam die tikam nina dari belakang!!! Mak nina cakap sebagai seorang kakak kita harus pandai menguruskan masa dan bijak berfikir untuk menolong adik-beradiknya... tapi ni tak.

Masa first-time nina kenal kakak nina die dah mule berani cubit pipi nina. die cakap nina comel (nak bodek) Lepastu nina dengar die seorang yang merendah diri, rajin dan bijak. Tapi tak sangka, kat rumah baju die yang kotor die pergi jadikan tapai kat dalam besen tu (rendam gune air sabun selama berminggu-minggu). Lepastu dah tak ada baju nak pakai, curi nina punye baju bak kata lain seluar dalam nina. Baju beli baru, tuala yang ayah nina belikan RM30 dah direndam lama (elok lagi) dah dibuang.

Ada time tu nina ada mp3 nina yang ayah nina bagi dgn handset sony ericsson walkman nina diambik. Dah amik tu, tak nak mengaku pulak. Lipice nina pun die amik... Nina sebenarnye happy dapat kakak nie, tak kiralah kakak tiri ke, kakak angkat ke yang penting nina ada saudara yang boleh nina kongsi masalah. Tapi nie tak!!

nina: Geramnye...!!! dah lah handset dgn mp3 kene amik!!! Nie sepender pun pergi amik!!!
Zuki: Sabar jelah... dah memang perangai kakak kau macam tu... ikut kepala mak die lah tu...
Nina: Mak burik, anak rintik. sama miangnye...

Photobucket

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

// Copyright © Sweet Sour Cherry Animob //Anime-Note//Powered by Blogger // Designed by Johanes Djogan //